Een warme school

 

 

 

 

 

 

 

 

Van je eigen school zeggen dat het een hartelijke school is, is moeilijk.  
Daarom citeren we graag uit twee doorlichtingsverslagen...

  • Uit het doorlichtingsverslag van 2008

...‘De visie van de school beklemtoont een positieve benadering van elk kind en dit is in het handelen en spreken van ieder teamlid merkbaar.  Dat verklaart wellicht de grote inzet en het welbevinden van het schoolteam en het positieve leer– en leefklimaat bij de leerlingen.’...
...‘In de hele school gaan leerkrachten respectvol met kinderen om en is er een grote verbondenheid met de leerlingen, de ouders en de plaatselijke gemeenschap, wat een sfeer van hartelijkheid en vertrouwen creëert.’...

 

  • Uit het doorlichtingsverslag van 2012

... 'Het schoolteam heeft een eigen optimistische visie ontwikkeld inzake de sociale en emotionele ontwikkeling. Het pedagogisch project van de school stipuleert dat een school een plaats is waar iedereen zich goed voelt, de kinderen, het schoolteam en de ouders. Het pedagogisch team heeft aandacht voor elk individu en respecteert de eigenheid van elk kind in een warmmenselijke leer- en ervaringsomgeving. Het schoolteam wil werken aan het welzijn van de kleuters en van de leerlingen door de totale ontwikkeling een centrale plaats toe te kennen en door kwaliteitsvol onderwijs aan te bieden. Deze zienswijze veronderstelt een harmonisch evenwicht voor cognitieve, voor sociaal affectieve en sociaal emotionele componenten. 
Het schoolteam wil een klimaat scheppen van samenhorigheid, door samen te werken, door kinderen te stimuleren elkaar te helpen, door naar elkaar te luisteren, door de kinderen attent te maken voor de gevoelens, de noden en de problemen van de anderen'...

  • Uit het doorlichtingsverslag van 2019

...'De leraren creëren een warm, positief en stimulerend leer- en leefklimaat. Ze motiveren, ondersteunen en waarderen de leerlingen. Ze gaan vaak met hen in interactie waarbij de warme sfeer bijdraagt tot de groei en het competentiegevoel van de leerlingen. 

In toenemende mate houden de leerkrachten rekening met de inbreng, talenten of leervragen van de leerlingen. 

De leraren geven geregeld ontwikkelingsgerichte feedback, waarbij ze vertrekken vanuit de doelen en de leerervaringen van de leerlingen. De feedback is zowel op het product als op het proces gericht. De feedback is duidelijk, constructief en gedoseerd en vindt plaats in een klimaat van veiligheid en vertrouwen.'

Pedagogisch project > Hartelijkheid

Zoeken

Data

SCHOOLJAAR 2023-2024

VRIJE DAGEN, VAKANTIES en STUDIEDAGEN 

20/09: pedagogische studiedag

2/10: facultatieve verlofdag

30/10 tot 5/11: herfstvakantie

14/12: pedagogische studiedag

25/12 tot 7/01: kerstvakantie

6/02: pedagogische studiedag

12/02 tot 18/02: krokusvakantie

11/03: facultatieve verlofdag

1/04 tot 14/04: paasvakantie

1/5: Dag van de Arbeid

9/05 tot 10/05: OHHemelvaart

20/05: pinkstermaandag

01/07: begin zomervakantie

FEESTEN

eetfeest zondag 8 oktober
lichtjeswandeling 
kinderfuif 15 maart
schoolfeest 25 mei

TE ONTHOUDEN DATA

30/08: opendeur K1a en K1b

8/09: info-avond K2, K3 en lagere school
16/10 tot 20/10: L5 Stemklassen

4/03 tot 6/03: L3 boerderijklassen

 

Contact

Vrije Basisschool 'De Kinderberg'
Bergstraat  18 - 3360 Bierbeek

016 / 46 40 37

directie@vrijeschoolbierbeek.be

Ondernemingsnummer: 0443.268.323
Instellingsnummer: 12468